Praca w obsłudze klienta w Niemczech

Rynek pracy zachodniego sąsiada Polski, od wielu lat przyciąga naszych rodaków. Polacy najchętniej wyjeżdżają tam, by pracować na budowie, w fabrykach, magazynach oraz jako opiekunki. W kwestii praca usługi Niemcy także odnotowują dużą ilość emigrantów zarobkowych z naszego kraju i wciąż poszukują pracowników z Polski do sklepów i biur obsługi klienta.

Niezbędne formalności

Wyjazd do Niemiec w celu znalezienia zatrudnienia, wiąże się z obowiązkiem meldunkowym. Należy go dokonać w lokalnym urzędzie meldunkowym w ciągu 7 dni od przyjazdu. Następnie, by móc podpisać legalną umowę, należy wyrobić sobie numer identyfikacji podatkowej. Warto też założyć konto w banku. W Niemczech pracodawca ma obowiązek zawarcia umowy bądź przedłożenia na piśmie warunków zatrudnienia do miesiąca od rozpoczęcia pracy. Natomiast osoba, która stara się o pracę w obsłudze klienta w Niemczech, powinna obowiązkowo przygotować dokumenty aplikacyjne w języku niemieckim.

keyboard_arrow_down

Przeciętne płace

W zakresie praca obsługa klienta Niemcy oferują różne stawki. Zaczynają się one od płacy minimalnej zgodnej z układami zbiorowymi dla pracowników tymczasowych i wynoszą ok. 1200 euro miesięcznie (ok. 5200 zł). Tyle zarobić może np. sprzedawca na straganie. Sprzedawca w sklepie czy piekarni może oczekiwać miesięcznego wynagrodzenia w okolicach 1400-1600 euro (ok. 6000-6900). Jeszcze lepiej opłacani są pracownicy call center i różnych biur obsługi klienta, od których wymaga się wykształcenia wyższego i płynnej znajomości języka niemieckiego oraz angielskiego w mowie i w piśmie.

Warunki pracy i życia

Pracując na jarmarku bądź w sklepie ogólnospożywczym, można liczyć na zakwaterowanie zapewnione przez pracodawcę - czasem jest ono darmowe, czasem jego koszt odejmowany jest od wynagrodzenia. Codzienna praca trwa 8-10 godzin i możemy liczyć na pełen pakiet ubezpieczeń. Po przepracowanym roku, pracodawcy oferują także urlop i dodatek świąteczny do wynagrodzenia. Do głównych wymogów, poza doświadczeniem w sprzedaży, należy miła aparycja, przyjazne usposobienie, komunikatywność oraz znajomość języka niemieckiego. Praca w biurze obsługi klienta wymaga natomiast wyższego wykształcenia i płynnej znajomości języków, zaś wiąże się - poza standardem - z pakietami świadczeń i benefitów, prywatną opieką medyczną oraz doskonalącymi szkoleniami.

Podsumowanie

Praca w usługach w Niemczech jest różnorodnym i otwartym na Polaków sektorem, w którym zatrudnienie mogą znaleźć zarówno doświadczeni sprzedawcy, jak i osoby dobrze wykształcone, nastawione na karierę zagranicą. Warunkiem koniecznym w obydwu przypadkach, z racji kontaktu z klientami, jest znajomość języka niemieckiego.

Sortuj po dacie dodania arrow_drop_up arrow_drop_down
Oferty
add_circle_outline Dodaj ogłoszenie